Saltar a continguts

Regidoria de Promoció Econòmica

Navegació

 
 
 

Menú principal

Notícies

15/02/2017
Prop d’una seixantena d’agents públics i privats consensuen els projectes socioeconòmics de Solsona fins al 2022

Una de les iniciatives prioritàries és una campanya de coneixement de les empreses per a l'alumnat de 3r i 4t d'ESO 

Imatge de complement Veure galeria Ampliar imatge

El 40 per cent de les accions planificades el 2012 s’ha executat o es troba en procés de desplegament 

L’Ajuntament emplaça tothom que tingui interès a impulsar un projecte concret a entrar als grups de treball de promoció econòmica 
 
 
Prop d’una seixantena d’agents públics i privats de Solsona van respondre a la convocatòria de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona per prendre part dilluns a la jornada participativa sobre el Pla director de promoció econòmica 2012-2022, anomenat Solsona Co. S’hi va fer balanç dels primers cinc anys de desplegament del programa i es van consensuar les prioritats per executar durant el darrer lustre. A través de tallers participatius organitzats per àmbits temàtics –turisme i marca de territori, comerç i producte local, empresa i formació i ocupació– a l’auditori de la Sala Polivalent es van prioritzar una vintena d’accions que es desenvoluparan en el si de grups de treball.   
Una de les propostes més valorades en el decurs de la jornada és l’organització d’una campanya de coneixement de les empreses per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, a través d’iniciatives com una fira dels oficis. L’objectiu és que la força laboral no abandoni el municipi una vegada enllestits els estudis. Per això es considera necessari que els joves coneguin els perfils professionals buscats per les empreses locals. En relació a aquesta demanda, també cal incentivar l’aprenentatge d’idiomes, canalitzar les necessitats formatives del sector empresarial, fomentar la millora de la inserció de diferents col•lectius i millorar la difusió de l’oferta formativa. 
 
Un altre projecte que ja va començar fa dos anys i en què cal continuar invertint esforços és la campanya de promoció turística i posicionament de la ciutat amb la marca “Solsona, una experiència gegant”. En el mateix àmbit, es proposa elaborar una guia divulgativa i didàctica dels recursos patrimonials del territori per al propi sector; realitzar una campanya de posada en valor de l’artesania local tant des del vessant turístic com comercial, i continuar treballant en la creació de producte turístic.    
 
Una taula agroalimentària
 
Així mateix, l’impuls d’una taula agroalimentària és una de les accions amb més suport en l’esfera del comerç i el producte local, entès com un espai de trobada entre els productors, els consumidors i l’administració pública. Paral•lelament, es prioritza el compromís de l’administració, escoles i altres entitats amb el producte local. 
 
En la cloenda de la jornada, el regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, va emplaçar tots els participants que no formin part dels grups de treball de Solsona Co i que estiguin interessats a impulsar algun dels projectes esmentats, que hi prenguin part a partir d’ara. Gonzàlez es va mostrar molt satisfet de la participació i va recordar que “Solsona Co no és l’Administració, sinó que som tots, també les associacions empresarials, entitats, empreses i ciutadans a títol particular”
 
Tant l’alcalde, David Rodríguez, en l’obertura de la jornada, com Lluís-Xavier Gonzàlez, van posar de relleu el rol del Comitè executiu de Solsona Co, integrat a parts iguals per representants públics i privats, per al desplegament del Pla director de promoció econòmica. Aquest òrgan, que es reuneix mensualment, és la via amb què “s’ha obert la presa de decisions de la promoció econòmica als principals agents socioeconòmics de Solsona”. Fins ara s’han realitzat més d’una trentena de reunions, a més de les específiques de cada grup de treball. Igualment, per a l’alcalde, “és positiu comprovar que es manté viu l’esperit de cooperació publicoprivada que des d’un inici ha marcat tot el procés”.
 
Quant al balanç de les accions executades a l’equador del Solsona Co, el 40 per cent dels 46 projectes planificats s’han realitzat o es troben en procés des desplegament. Amb tot, dilluns es va constatar que el context socioeconòmic en aquests moments, amb una tendència a la recuperació, és diferent al que el 2012 va motivar el disseny d’un pla de xoc i requereix l’adaptació del full de ruta.  
 
Entre les iniciatives més imminents que es van comentar per aquest any, a tall d’exemple, hi ha la instal•lació de dos tòtems de grans dimensions a tocar del nucli antic que serveixin com a senyalització comercial i, alhora, com a reclam per a visitants i turistes. Seran peces de pedra amb els perfils del gegant boig i del drac de la Festa Major, ubicades a les principals zones d’estacionament, que donaran informació del comerç local i, alhora, convidaran a fer-s’hi una foto.